Postępowanie przed Komisją
- Szczegóły
- Odsłony: 6645
Do ustawowych zadań komisji należy:
1. Podejmowanie czynności zmierzających do orzeczenia o zastosowaniu wobec osoby uzależnionej od alkoholu obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu a w szczególności:
a) przyjęcie zgłoszenia o przypadku wystąpienia nadużywania alkoholu z jednoczesnym występowaniem przesłanek z art. 24 ustawy o wychowaniu w trzeźwości
i przeciwdziałaniu alkoholizmowi
b) wezwanie na rozmowę osoby , co do której wpłynęło zgłoszenie i motywowanie jej do zaprzestania nadużywania alkoholu i/lub poddania się dobrowolnemu leczeniu
c) w przypadku braku zgody na dobrowolne leczenie się – kierowanie na badanie przez biegłych ( psycholog, psychiatra) w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia
d) przygotowanie dokumentacji związanej z postępowaniem sądowym
e) złożenie wniosku o wszczęciu postępowania do sądu rejonowego
2. Opiniowanie wydawania zezwoleń na sprzedaż lub podawanie napojów alkoholowych pod względem zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy, o których mowa
w art. 12 ust. 1 i 2 ustawy ( limit punktów i zasady usytuowania miejsc sprzedaży
i podawania napojów alkoholowych.)
3. Kontrola przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych ( na podstawie upoważnienia Burmistrza).
Komisja współpracuje z Pełnomocnikiem Burmistrza i gronem ekspertów i konsultantów (psycholog, terapeuta, pedagog itp.) zapraszanych do udziału w posiedzeniach komisji stosownie do rozeznanych potrzeb i realizowanych zadań.